استفاده از اپ های درخواست پیک اینترنتی به خوبی میان مردم جا افتاده است و روزانه رانندگان این اپلیکیشن ها سرویس ها را در شهرهای مختلف جابه‌جا می‌کنند. اگر شما در فکر پیوستن به پیک آرمان  هستید این مطلب راهنمای خوبی برای استفاده از اپلیکیشن پیک آرمان  (رانندگان) است.

آغاز به کار ‌های اینترنتی در کشور ما یکی از اتفاقات خوب چند سال اخیر است. دیگر کمتر شهروندی وجود دارد که از سرویس ها استفاده تکرده باشد.

پیک آرمان  نیز در این بازار سعی کرده که برای خود جایگاه مناسبی پیدا کند و علاوه بر اینکه سفر راحت، ایمن و ارزانی برای مسافرین به ارمغان می‌آورد، اشتغال زا نیز باشد هم اکنون تعداد کثیری از رانندگان محترم به صورت تمام وقت یا پاره وقت مشغول جابه‌جا کردن مسافران در این محدوده ها هستند و از این راه امرارمعاش می کنند . وقتی با رانندگان های هم کلام شویم متوجه می‎شویم از درآمدش رضایت دارند به همین دلیل است که روزبه‌روز بر تعداد آنها افزوده می‏شود.

اگر شما هم در فکر پیوستن به شرکت پیک آرمان هستید، یا تازه به  پیک آرمان  پیوسته‌اید ولی در کار کردن با پیک آرمان  (رانندگان) مشکل دارید، این مطلب به درد شما می‌خورد

چگونه راننده پیک آرمان  شویم؟

برای پیوستن به ناوگان پیک آرمان  ابتدا باید به سایت  www.peyk-arman.ir  رفته و ثبت نام کنید و منتظر بمانید تا کارکنان شرکت پیک آرمان  با شما تماس بگیرند و سپس با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به دفتر این شرکت بروید تا ثبت نام شما کامل شود و حساب شما برای کار کردن فعال شود.

چگونه از اپلیکیشن پیک آرمان  (رانندگان) استفاده کنیم؟

از لحظه‌ای که رمز ورود به شما داده می‎شود اجازه کار در پیک آرمان  را خواهید داشت، اما پیش از آن نیاز به نصب اپلیکیشن پیک آرمان  (رانندگان) دارید. این اپ را می‌توانید از سایت دانلود و روی گوشی خود نصب کنید.

اینترنت گوشی و GPS را فعال نمایید و وارد برنامه شوید. در حالت پیش‌فرض وضعیت شما خارج از انجام وظیفه انتخاب شده است. هرگاه وضعیت خود را خارج از انجام وظیفه انتخاب کنید سفرهای درخواستی برای شما ارسال نمی‎شود. بنابراین مهم است زمانی که تمایل به کار ندارید گزینه «خارج از انجام وظیفه» را در برنامه انتخاب کنید. با انتخاب گزینه «درحال انجام وظیفه » امکان قبول سفرهای درخواستی برای شما فعال می‎گردد و در وضعیت آماده به کار قرار می‌گیرید.

همانطور که می‌بینید ظاهر برنامه بسیار ساده طراحی شده است تا استفاده از آن هنگام رانندگی آسان باشد.

در قسمت منو بالای صفحه سمت راست :

همه درخواست حرکت ها:

این قسمت لیست تمام سفرهایی که در پیک آرمان  داشته‌اید را نشان می‌دهد. لیست سفر مشخص می‌کند سفرهای شما در چه تاریخی بوده است و برای هر یک از آنها چقدر دریافتی داشته‌اید.

تغییر رمز:

در این قسمت می توانید رمز ورود به برنامه را تغییر دهید .

پرداخت :

در گزینه پرداخت می توانید مبلغی را که به   پیک آرمان  بدهکار هستید پرداخت نمایید . مقدار پولی که شما بابت سرویس‌های انجام گرفته از   پیک آرمان  طلب دارید ، شرکت پیک آرمان  هر هفته یک بار این هزینه را به شماره شبایی که قبلا اعلام کرده اید  واریز می‌کند. از طرفی پیک آرمان  نیز برای هر سرویس از شما حق کمیسیون دریافت می‌کند. شما می‌توانید برای اینکه حساب بهتری داشته باشید از بخش «پرداخت» اعتبار کمیسیون خود را از پیش شارژ کنید تا کمیسیون پیک آرمان  از آن برداشته شود؛ در غیر اینصورت این کمیسیون از اعتبار شما کسر می‌گردد.

اطلاعات سفر :

در این قسمت تعدا سفرهای انجام شده مسافت پیموده شده و امتیازی که مسافران به شما داده اند را ببینید .

قبول سفر در پیک آرمان  (رانندگان) چگونه است؟

پیک آرمان  درخواست‌های مسافرین را بر اساس فاکتورهای مختلف به دست رانندگانی می‌رساند که در محدوده سفرهای درخواست شده قرار دارند؛ اما برای اینکه درخواست‌های سفر در پیک آرمان  به دست شما برسد باید:

وضعیت شما در حالت (درحال انجام وظیفه) باشد

ارتباط با سرور فعال باشد (اینترنت روشن باشد)

مکان یاب فعال باشد (GSP روشن باشد)

در پیام قبول سرویس، که روی گوشی شما نقش می‌بندد، هزینه سفر، مبدا و مقصد فاصله شما با موقعیت مسافر نمایش داده می‌‎شود. همچنین اگر مسافر درخواست سفر دو مقصده، رفت و برگشت و یا توقف در مسیر را داشته باشد در این صفحه دیده می‌شود. اگر تمایل به قبول سفر دارید، باید پیش از تمام شدن مدت زمانش، دکمه «قبول سفر» را لمس کنید.

زمانی که سفر از طرف شما قبول می‌‏شود نام مسافر، آدرس مبدا و شماره تماس آن شخص در اختیارتان قرار می‌گیرد. زمانی که به مبدا می‌رسید باید روی گزینه «رسیدم» بزنید تا مسافر متوجه رسیدن شما شود. پس از سوار شدن مسافر، دکمه «آغاز حرکت» را انتخاب کنید.

با اعلام آغاز حرکت مسافر از سوی شما در حالتی که مسافر هزینه سفر را از اعتبارش بپردازد پیک آرمان  به شما اعلام می‌کند نیازی به دریافت هزینه نیست. در طول سفر هر تغییری در وضعیت اعتبار مسافر ایجاد شود   پیک آرمان  شما را از آن مطلع می‌سازد ولی اگر به هر دلیلی با مشکل مواجه شدید برای حل آن می‌توانید با پشتیبانی تماس بگیرید.

در   پیک آرمان  (رانندگان) امکانی برای مسیریابی قرار داده شده است تا راننده بتوانند بهترین مسیر را برای رسیدن به مقصد پیدا کنند. این امکان با انتخاب آیکون ویز مبدا و ویز مقصد صورت می گیرد .

وقتی مسافر را به مقصد می‌رسانید دکمه «پایان سفر» را بزنید تا هزینه سرویس به اعتبار شما افزوده شود. با انتخاب «پایان سفر» دوباره آماده قبول سرویس می‎شوید و باید منتظر اعلام سفر درخواستی بعدی بمانید.

بخش پشتیبانی   پیک آرمان  همیشه آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات رانندگان است .